وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آیت الله اکبر(امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب ع)

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳ ق.ظ

آیت الله اکبر(امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب ع)

علی عالی اعلا، ولی والی والا 

وصی سید بطحا، به حکمش جمله ما فیها

قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر

کلام نیک پیغمبر، ولی ایزد دانا

حدیثی خاطرم آمد که می‌فرمود پیغمبر

به اصحابش شب معراج سر لیله الاسرا

به طاق آسمان چهارمین، دیدم من از رحمت

هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصا

به هر مسجد هزاران طاق، هر طاق محرابی

به هر محراب صد منبر، به هر منبر علی پیدا

به پیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند

که دیشب با علی بودیم، جمله جمع در یکجا

تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر

به غیر از خود ندیدم هیچ کس، در نزد آن مولا

اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر

نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه‌ای تنها

که ناگه جبرئیل از، سلام آورد براحمد

که‌ای مسند نشین بازگاه قرب او ادنا

اگرچه بر همه ظاهر شدم بر صورتی، اما

ولیکن از همه بگذشت، با ما بود در بالا

جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم

به هر عالم دو صد آدم، به هر آدم دو صد حوا

به حکمش صد هزاران کوه، بر هر کوه صد دامن

به هر دامن هزاران دشت، برهر دشت صدسینا

نه وصفش این چنین باشد، که می گویند در عالم

ز خندق جست و مرحب کُشت، اندر بیشه هیجا

علی سری است در وحدت، که باشد سر بی همتا

علی خلقی است در خلقت، که باشد خلقتش یکتا

چو این اوصاف را بشنید، از وصف کمال او

گرفت انگشت حیرت بر دهانش، بو علی سینا

 

 

روزی پیامبر به مسجد آمدندو اصحاب دور حضرت جمع شدند سوال ها شروع شد که یا رسول الله دیشب شما را ندیدیم؟
پیغمبر شروع به تعریف جریان معراجش کرد:که من دیشب به معراج رفتم و در آسمان چهارم هزاران مسجد درون مسجدالاقصی دیدم،در هر مسجدی هزاران طاق و در هر طاقی هزاران محراب دیدم،و به هر محراب صد منبرو در هر منبری علی بن ابیطالب را دیدم بعضی از اصحاب که این سخن پیامبر را شنیدند گفتند:
یا رسول الله اگر علی دیشب با شما بود پس آنکسی که در کنار ما بود چه کسی بود؟!چون علی دیشب با ما بود!!
سلمان فارسی که این سخن را شنید تبسمی کرد و به پیغمبر عرض کرد: یا رسول الله دیشب من و علی در کنار هم بودیم
و نفر سوّمی در کنار ما نبود!!
ابوذر غفاری عرض کرد: به روح پاک پیغمبر قسم یاد میکنم که من و علی (ع) دیشب باهم در گوشه ای از شهر تنها بودیم و کسی در کنار ما نبود!!
این سخن به گوش حضرت فاطمه ی زهرا رسید و ایشان به مسجد آمده و فرمودند: علی دیشب در خانه عبادت میکرد و اصلاً از خانه بیرون نیامد!!
همان دم حضرت جبرئیل نازل شد و بر پیامبر سلام آورد و فرمود: ای مَسنَد نشین بارگاه خدای تعالی،
آن که اصحاب به چهره ی علی دیدند، آن من بودم که به صورت علی ظاهر شده بودم!!
اگر میخواهید بدانید علی دیشب با که بوده!! بدانید علی دیشب در کنار خدای عزّوجل بود!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی