وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

امام زمان ازما دعا می خواهد یاعمل به وظیفه؟

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

امام زمان ازما دعا می خواهد یاعمل به وظیفه؟

برخی ها در اعتراض به برگزاری مجالس دعا برای تعجیل در امر ظهور امام زمان(عج)می گویند امام زمان (عج) از ما عمل می خواهد نه دعا! به این افراد چه پاسخی باید داد؟

دلیل این واکنش بسیاری از افراد در قبال دعا برای فرج امام زمان(عج) ناشی از این مطلب است که به تأثیر دعا و اثرات و برکات دعا توجهی ندارند، درست است امام زمان(عج) از ما عمل کردن به وظایف را می خواهند، ولی با توجه به آثار و برکات دعا، به این نتیجه خواهیم رسید که اگر دعای ما حقیقی باشد و از صمیم قلب برای آمدن یوسف زهرا(سلام الله علیهما) دعا کنیم، این دعا خود عاملی خواهد بود برای عمل کردن به وظایف.
 
چرا که:
۱. دعا نشان‏گر علاقه و محبت مسلمانان به امام زمان(عج) است. اگر چه دوستى‏ تمام ائمه معصومین ‏علیهم‏ السلام بخشى ‏از ایمان و شرط قبولى ‏اعمال است، در عین حال دعا کردن در حق امام زمان(عج) موجب ازدیاد محبت آن حضرت در دل و در نتیجه موجب تقویت ایمان مى‏ گردد و تقویت ایمان هم در عمل به وظایف ظهور می یابد.
 
۲. دعا اظهار تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است و محتواى ‏پیمان با آن حضرت را دین دارى، شریعت محورى ‏و تصمیم قلبى ‏بر اطاعت امر امام‏ علیه‏ السلام و یارى‏ رساندن او با نثار جان و مال تشکیل مى‏ دهد.
 
تجدید بیعت با آن حضرت علیه‏السلام کارى است که بعد از هر نماز از نمازهاى پنج گانه یا در هر روز و یا در هر جمعه انجام آن مستحب است. هر روز بعد از نماز صبح، دعاهایى‏ که مربوط به وجود مبارک امام عصر(عج) است، خوانده شود، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.
 
دعاى ‏شریف «اللهم بلغ مولاى ‏صاحب الزمان صلوات الله علیه عن جمیع المؤمنین...» و نیز «دعاى‏ عهد» شاهدى‏ براى ‏این سخن است.
 
۳. دعا سبب زنده نگه داشتن یاد امام غایب در دل منتظران مى‏ گردد. یاد امام زمان(عج) توجه به ارزش هاى‏ دین و اصول اخلاقى را در دل‏ها زنده مى‏ کند و غفلت از یاد امام، یکى ‏از دلایل عمده پژمردگى ‏و سستى ‏ارزش هاى الهى ‏و انسانى ‏در جوامع اسلامى است.
 
آری کسى ‏که سلامتى ‏امام زمانش برایش مهم است و برای ظهورش دعا می کند، مسلماً آزردن آن حضرت برایش سخت است؛ در نتیجه دعا براى ‏سلامتى و فرج ‏آن حضرت، انسان را به انجام کارهایى‏ وا مى‏ دارد که موجب خشنودى ‏آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهى ‏مى ‏گردد.
 
بنابراین دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) نه تنها خرافات نمی باشد، بلکه عاملی خواهد بود برای عمل کردن به آنچه مورد رضایت آن حضرت بوده و سبب خوشحالی قلب عزیز دل زهرا می باشد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۳
محسن حسینی

نظرات  (۱)

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۱۶ میثم یوسفی
خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی