وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

عظمت جود وبخشش امام حسین(ع)

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ

عظمت جود وبخشش امام حسین(ع)


روزی امام حسین ع غلامی را دیدند که به سگی غذا میدهد،ازاوسؤال کرد چرا چنین میکنی؟
غلام گفت:یابن رسول الله من ازاینکه اربابم یک یهودی است  اندوهگینم،باشاد کردن این سگ میخواهم غم خودرا برطرف کنم.

امام حسین ع نزد ارباب آن غلام رفت تاغلام را بخرد.

آن یهودی عرض کرد،غلام وبوستانم فدای قدمهای شما  علاوه برآن مبلغی پول هم حاضرم به شما بدهم.

امام ع فرمود:نه من به شما مبلغ غلام وبوستان رامیدهم.

یهودی پذیرفت تامبلغی را از حضرت بگیرد.

آنگاه امام فرمود:غلام را آزاد کردم وبوستان را به او بخشیدم.

همسر آن یهودی که شیفته حسن خلق امام حسین ع شده بود گفت:من اسلام آوردم ومهریه ام رابه شوهرم بخشیدم.

شوهر هم اسلام آورد وگفت من هم خانه ام رابه همسرم بخشیدم.بدین ترتیب روش نیک امام حسین ع موجب آنهمه برکت شد.


امام حسین ع:بعد از نماز بهترین اعمال خوشحال کردن مؤمن است.


بحار.ط جدید ج 44 ص 194

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۷
محسن حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی