وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

حضرت فاطمه زهرا(س)سرور بانوان دوعالم

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۰۹ ب.ظ

حضرت فاطمه زهرا(س)سرور بانوان دوعالم

   
حضرت فاطمه زهرا(س) از عنایت الهی سهم وافری داشت و روایت زیر

شاهد این مدعاست:


 بسیاری از مفسران اهل تسنن مانند «زمخشری» در
«کشاف» و «سیوطی» در «درالمنثور» در ذیل آیه شریفه:

«کُلَّمَا دَخَلَ عَلَیْهَا زَکَرِیَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقاً قَالَ یَا مَرْیَمُ أَنَّی لَکِ

هَـذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاء بِغَیْرِ حِسَابٍ ».

سوره آل عمران – آیه ٣٧


«هر زمان زکریا وارد محراب مریم می شد غذای مخصوصی در آنجا

می دید، از او می پرسید این را از کجا آورده ی؟! و او می گفت: این

از ناحیه خدا است، خداوند هر کس را بخواهد بی حساب روزی می دهد»

. (آل عمران/37):


از «جابر بن عبداللّه» نقل کرده اند که رسول خدا(ص)
چند روز بود غذائی نخورده بود، و کار بر او مشکل شد، و به منزل همسرانش سر زد
هیچکدام غدایی نداشتند، سرانجام به سراغ دخترش فاطمه (سلام اللّه علیها) آمد و
فرمود: دخترم غذایی داری من تناول کنم زیرا گرسنه ام؟

عرض کرد: نه بخدا سوگند، هنگامی که رسول خدا(ص) ازنزد او خارج شد، زنی از همسایگان دو قرص نان و مقداری گوشت برای فاطمه(س) هدیه آورد، و او آن را گرفت و در ظرفی گذاشت و روی آن را پوشید و گفت: به خدا سوگند رسول اللّه
(ص) را بر خودم و فرزندانم مقدم می دارم!

و این در حالی بود که همه گرسنه بودند.

حسن و حسین را به سراغ پیامبر(ص) فرستاد و از او دعوت کرد به خانه بیاید، عرض کرد فدایت شوم چیزی خداوند برای ما فرستاده است و من آن را برای شما ذخیره کرده ام.
پیامبر(ص) فرمود: بیاور، و او ظرف غذا را نزد حضرت
آورد، هنگامی که پیغمبر سر ظرف را برداشت مملو از نان و گوشت بود، هنگامی که فاطمه آن را دید در تعجب فرو رفت، و فهمید این نعمت و برکتی است از سوی خدا، شکر او را بجا آورد و بر پیامبر(ص) درود فرستاد.
پیغمبر(ص) فرمود: دخترم! این را از کجا آورده ای؟!

عرض کرد:«
هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاء بِغَیْرِ حِسَابٍ»:

«این از سوی خدا است، خداوند هر کس را بخواهد بی حساب روزی می دهد»!

پیامبر(ص) شکر خدا را بجا آورد و این جمله را فرمود:

«الحمد اللّه الذی جعلک شبیهة بسیدة نساء بنی اسرائیل»:

شکر می کنم خدائی را که تو را شبیه مریم سرور زنان بنی اسرائیل قرار دادچون هنگامی که روزی خوبی نصیب او می شد از او سؤال می کردند این از کجاست؟

می گفت: از نزد خدا است.


«
إنَّ اللّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاء بِغَیْرِ حِسَابٍ».

سپس پیغمبر(ص) به سراغ علی(ع) فرستاد، او آمد، و همگی از آن غذا

خوردند، و بقیه همسران پیامبر نیز خوردند و همه سیر شدند، و هنوز

ظرف غذا پر بود!

فاطمه (علیهاالسلام) می گوید: من از آن برای تمامی همسایگان فرستادم

و خدا در آن برکت و خیر زیادی قرار داد.و این نمونه ای از کرامات آن بانوی بزرگوار
بود.

--------------------------------------------------------------------------------
1.
زمخشری در کشاف ذیل آیه 37 آل عمران و همچنین سیوطی در در المنثور و ثعلبی در قصص
الانبیاء ص 513 آن را نقل کرده اند.

منبع:مجمع جهانی شیعه شناسی



چهارتوصیه پیامبراکرم(ص) به حضرت فاطمه زهرا(س)


پیامبر(ص) به من فرمود: ای فاطمه! مخواب مگر بعد از آن که چهار عمل به جا آوری:

1.ختم قرآن کنی

2.پیامبران را شفیعان خود گردانی

3.مومنان را از خود خشنود کنی

4.حج و عمره به جای آوری.

این را فرمود و داخل نماز شد. من توقف کردم تا نماز خود را تمام کرد.


گفتم: یا رسول ا...(ص) امر به چهار چیز فرمودی که من قدرت به جا آوردن آن را ندارم که آن را در این وقت به جا آورم. حضرت رسول (ص) تبسم کردند و فرمودند: هرگاه سوره قل هوا...احد را سه مرتبه بخوانی گویا ختم قرآن کرده ای.

هرگاه صلوات بر من و پیامبران پیش از من بفرستی، ما روز قیامت شفیعان تو خواهیم بود.

هرگاه برای مومنان استغفار کنی تمامی آن ها از تو خشنود شوند.

هرگاه سبحان ا... و الحمدلِلّه و لا اله الّا ا... و ا...اکبر بگویی گویا حج و عمره گزارده ای.

صاحب منتهی الآمال در ذیل این روایت می نویسد: برکات و یادگاری های حضرت فاطمه زهرا(س) زیاد است از آن جمله تسبیح آن حضرت است که احادیث درباره فضیلت آن زیاد است و کافی است هر کس بر آن مداومت کند، شقی و بدعاقبت نشود.


(منتهی الآمال، ص98)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۱
محسن حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی