وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

انتظارفرج برترین عمل

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۰۶ ب.ظ

انتظارفرج برترین عمل


غایت خلقت ، تکامل مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است. اسلام عهد عبودیت الهی بر گردن همه آحادبنی آدم علیه السلام و دینی جهانی و جاودانی است. موازینی که این دین در قالب اصول عقاید، اخلاق حقوق، اقتصاد، سیاست و حکومت و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگی فردی و جمعی ، مادی و معنوی ، دنیوی و اخروی انسان را در بر می گیرد. اسلام همه انسانها را بندگان یک خدا و فرزندان یک پدر و مادر و رودرروی یک دشمن مشترک می شناسد و در پی تأسیس یک جامعه جهانی بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب یک نظام ارزشی پیشرفته و بر اساس گرایش های فطری حق جویی، عدالت خواهی،آزادگی و توحید است.
اسلام با حالت اشخاص تندخو و متحجر و وضعیت جوامع محدود و مرزبندی شده و ملت ها و دولت های پراکنده و متخاصم که فقط به منافع ملی خویش بیندیشند، موافق نیست و با شیوه های گوناگون همه مردم را به وحدت ، محبت ، صلح ، تعاون و احترام متقابل و درنهایت تشکیل یک خانواده جهانی در سایه مقررات الهی ترغیب می نماید. لذا هیچیک از مرزبندی ها و تقسیمات نفسانی ، نژادی ، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی ساخته و پرداخته شیاطین جنی و انسی در اسلام معتبر نیست.
بر اساس جامعه شناسی اسلام، چون اشخاص نوع انسان در بقای شخص و نوع به یکدیگر نیازمندند و وصول آنها به کمال بدون بقاء ممتنع است، بنابراین در وصول به کمال به یکدیگر محتاجند. از اینروی کمال هر شخصی مشروط و موقوف به دیگر اشخاص نوع انسان می باشد. لذا بر هر انسانی لازم است که با همنوعان خود بر وجه تعاون معاشرت کند. در غیراین صورت از قاعده عدالت منحرف و به صفت جور متصف می گردد.
از دیدگاه قرآن کریم و عترت مبین جای هیچ شک و شبهه ای نیست که دورانی خواهد آمد که در آن بشریت در زیر لوای یک فرهنگ و نظام ارزشی الهی ، خانواده ای واحد را تشکیل خواهند داد. ما شیعیان این دوران را همان زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانیم و همچنان در انتظار حکومت عادله و جهانی آن سرور بسر می بریم.
انتظار فرج قائم آل محمدصلی الله علیه و آله و سلم متضمن اقرار به وجود ، حیات ، ظهور آن بزرگوار ، عدم شک درباره ایشان ، پذیرفتن غیبت ، تحمل فراق آن عزیز ، عدم اعتراض به پنهان بودن آن محبوب ، صبر بر بلایا ، آزارها ، ناکامی ها ، تمسک به آثار قابل تحصیل از ائمه هدی علیهم صلوات الله ، ارشاد و استرشاد ،رجوع به راویان اخبار ایشان و تقلید از فقهاء جامع شرایط می باشد. بنابراین وظیفه اصلی شیعه در مقام انتظار ، احراز تکالیف الزامیه ای است که از سوی شارع مقدس متوجه او می باشد و این امر از یکی از طرق یقین، اجتهاد، تقلید، و احتیاط محرز می گردد.
از جمله وظایف شیعه جهاد با نفس ، امر به معروف و نهی از منکر ، تقیه ، مهاجرت و جهاد با کفار و مشرکین و منافقین و زورمداران خودسر است و نقطه عطف همه آنها، شناختن و شناساندن پیام رهایی بخش اسلام به مردم مستعد جهان و عمل به مفاد و احکام آن و ایجاد زمینه برای مشارکت همه انسانها در تشکیل یک جامعه جهانی واحد به سرپرستی حجت خدا و ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. امروز به علت فقدان نبی صلی الله علیه و آله و سلم و غیبت ولی عجل الله تعالی فرجه الشریف، قلت عدد افراد لایق برای این کار بزرگ، کثرت دشمنان، پشت کردن زمانه برما و شدت فتنه ها ، دعوت به اسلام بصورت فردی ، محدود و پراکنده چندان مثمر ثمر نیست و مستلزم کارهایی سازمان یافته و تشکیلاتی و منسجم است. 



http://mahdiehtehran.ir
رضا شریعتى

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۷
محسن حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی