وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ندای ضد فرهنگ در هفته فرهنگی بوشهر

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ق.ظ

ندای ضد فرهنگ در هفته فرهنگی بوشهر


حال باید پرسید کدام اقدام فرهنگی تر و مفیدتر است، کمک به نماینده فوتبال استان و سفیر ورزش دیرمان یا هزینه کرد جهت رقص و کف و پایکوبی مختلط دختر و پسر و ایجاد زمینه فساد؟ آیا این ندای ضد فرهنگی نیست؟
به گزارش "ناصرون" بی تردید هر سرزمین و دیار دارای تاریخ و قدمتی است و این تاریخ به نوعی شاخص شناسایی آن سرزمین می باشد. یکی از شاخصه های این تاریخ و قدمت به فرهنگ آن سرزمین ارتباط مستقیم دارد که زنده نگه داشتن  آن امری ستودنی و در خور ستایش است. لذا در این راستا باید اقداماتی صورت گیرد که بیانگر زیبایی های فرهنگی آن دیار باشد و همواره سعی کرد که آن را پویا و زنده نگه داشته تا نسل به نسل و سینه به سینه منتقط گردد.
در این گذر بوشهر عزیز روز یا هفته ای را بنام خود اختصاص داده است و چند سالی است که در این روز یا هفته از طرف متولیان مربوطه برگزار می گردد که در این منظر برخی از مراسمات اجرا شده مفید بوده و برخی نه تنها در جهت اعتلای فرهنگی نام بوشهر نبوده است بلکه اقداماتی عبس و ضد فرهنگی محسوب می شوند و هیچ دردی را که درمان نمی کنند بلکه بر آلام دلسوزان و مردم این سرزمین کهن و زرخیز می افزاید.
در هفته ای که گذشت شاهد برگزاری کنسرت های دوره ای بودیم که متولیان آن شورای محترم استانی شهر بوشهر (قسمت فرهنگی) و شهرداری بوشهر بودند. حتی در نگاهی سطحی و گذرا در می یابیم که این مراسم نه تنها اثر مثبت فرهنگی نداشته بلکه ضد فرهنگ نیز از آن به راحتی به گوش می رسد.


نخست باید از متولیان اصلی این مراسم (مدیریت فرهنی شورای شهر) پرسید که این کنسرت که یک هفته بصورت رایگان و برای عموم کشور و نه مردم بوشهر برگزار شد، تأمین هزینه آن چگونه و از چه منبع هایی صورت گرفته است چرا که هیچکدام از خواننده های مدعو و گروه های آنان رایگان اقدام به برگزاری و اجرای این مراسمات نمی نمایند و با یک حساب سرانگشتی و ساده شاهد هزینه شدن چندصد میلیون برای اجرای این مراسم هستیم. بفرمائید هزینه آن از کجا و چگونه تأمین شده است.
این در حالی است که چندی پیش تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر که در آستانه رسیدن به لیگ برتر استان است با مشکلات عیده مالی دست و پنجه نرم می کند و حتی جهت تأمین هزینه هتل بازیکنان و کادر فنی خود دچار مشکل است. حتی در پاره ای از پرداخت یکی دو میلیون عاجز است.
حال باید پرسید کدام اقدام فرهنگی تر و مفیدتر است، کمک به نماینده فوتبال استان و سفیر ورزش دیرمان یا هزینه کرد جهت رقص و کف و پایکوبی مختلط دختر و پسر و ایجاد زمینه فساد؟ آیا این ندای ضد فرهنگی نیست؟
به نظر شما با این مبالغ که تأمین آن قطعا از بیت المال بوده است و از جیب این مردم پرداهت شده است، چند ازدواج آسان را می شد برگزار نمود؟ آیا این عمل خدا پسندانه تر بود یا حلوله و رقص و اجرای مراسمات سیاه و ضد فرهنگی؟
آیا نمی شد به جای سوت و کف و رقص به فراخوان مقاله، چاپ کتاب و دعوت از کارشناسان اجتماعی و جامعه شناسان یا روان شناسان مطرح کشور پرداخت و دردی از دردهای این دیار را درمان کرد؟
چقدر کوشیدید تا شهدای بوشهر را در این هفته به ایران و حتی دیگر همشهریان بشناسانید؟
هر ساله در این ایام (نوروز) مهمانان زیادی وارد شهر بوشهر می شوندکه همواره از دیدن وضعیت کوچه ها و خیابان های بوشهر ما را به سخره گرفته و ریش خند می زنند. در این هفته و با این هزینه ها چقدر در این راستا گام برداشته اید؟ آیا این اقدام شما سودی برای بوشهر و بوشهری داشته است؟ اگر داشته است شفاف بفرمائید تا اذهان عمومی روشن گردد. چرا که ضد اخلاقی و فرهنگی بودن این مراسم دل بسیاری از جمله خانواده های معظم شهداء، جانبازان و یا ائمه جمعه و جماعات و جوانان با بصیرت ر به درد آورد.
آیا شرمنده شهدای عزیز نیستید و در مقابل شهیدی چون توسلی که حتی پیکرش پیدا نشد چه پاسخی دارید که با رقص و پایکوبی و کف و هلهله می خواستید از نام بوشهربه نیکی یاد کنید.
در وهله دوم نکته مهم این است که اصولا این قبیل مراسمات که بنام بوشهر صورت می گیرد و هیچ سود و منفعتی برای مردم آن ندارد چگونه و چرا مجوز اجرا می گیرد و صدور مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این مراسم ضد فرهنگی جای بسی سوال دارد.
در هیچ جای دنیا با رقص و پایکوبی مشکل رفاه اجتماعی و عمومی مردم طی نمی گردد.
در آخر امید دارم متولیان این امر راه به اشتباه رفته را بازگردندو با شناسایی معضلات و مشکلات شهر و دیارمان در رفع آنها بکوشند و هر ساله در این هفته شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.
اندکی گفتم با تو غم دل
ترسیدم که دل آزرده شوی
ورنه سخن بسیار است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۹
محسن حسینی

نظرات  (۱)

مرسی از مطالبتون موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی