وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

وبسایت فرهنگی مذهبی ابن تیهان

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر:آمین

تعجیل امر فرج مولا امام عصر(عج) صلوات

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

پنج حکایت زیبا از سید مهدی قوام(ره)

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ق.ظ


پنج حکایت زیبا از سید مهدی قوام(ره)

 

حکایت اول:

سید مهدی قوام از روحانی های اخلاقی دهه ۴۰ تهران بود . هر کس که میشناختش می گفت مرد خدا بود . همه به ایشان ارادت داشتند . یکی تعریف می‌کرد: روزی که پیکر سید مهدی قوام را آوردند قم که دفن کنند، به اندازه‌ی دو تا صحن بزرگ حرم حضرت معصومه کلاه شاپویی و لنگ به دست آمده بودند و صحن را پر کرده بودند که باور کردنی نبود. زار زار گریه می‌کردند و سرشان را می‌کوبیدند به تابوت…

خدایش بیامرزاد

حکایت دوم:

خانم عفت قوام زاده همشیره آسید مهدی قوام نقل میکند:
آقای هاشمی نژاد تعریف کرد: از یک میوه فروش که روی چرخ میوه ریخته بود برای دیدن سید میوه خریدیم. وقتی خواستیم پول بدهیم، پول را قبول نکرد. گفتم اگر مبلغ را نگیری میوه را نمی‌برم. میوه فروش گفت آقا سید دست من را گرفت و از جهنم به بهشت برد چگونه پول بگیرم؟
بعد تعریف کرد یک روز سید با عیالش از خانه بیرون رفتند من هم که در محل به دزدی شهرت داشتم به خانه‌ی سید رفتم مقداری اسباب جمع کردم و خواستم از خانه بیرون بروم که در خانه باز شد و سید با عیالش وارد شد.
نگاهی به من کرد و سلام گرمی کرد و گفت «حالا که تا اینجا آمده‌ای بیا برویم یک چایی بخوریم»
داخل خانه برگشتیم. سید برایم میوه و چای آورد. بهم گفت:«اهل کجایی؟» گفتم خاکسفید. گفت:«این فرش دستی ها مال تو. یک چرخ دستی و میوه بخر و داخل آن بگذار. هرچه هم که از بارت ماند و نخریدند شب خودم از تو می خرم.»


حکایت سوم:

آیت الله فاطمی نیا نقل می کنند:

آقا سید مهدی قوام رضوان الله تعالی علیه مرد بسیار یزرگ و با سعه صدری بود، اعجوبه ای بود! شبی دزدی وارد منزلش می شود همین که فرشی را جمع کرده و در حال بردن بود آقا سید مهدی بیدار می شود، با کمال خونسردی به او می گوید:

می خواهی این فرش را چه کنی؟ دزد می گوید: می خواهم آن را بفروشم.

آقا سید مهدی می گوید: اگر بفروشی آن را از تو خوب نمی خرند، من آن را به تو مباح کردم، حلالت باشد. برو آخر بازار عباس آباد، بگو سید مهدی فرستاده! آن را بفروش و برو کاسب شو!

بعداً دیدند همان شخص، اهل عبادت و تقوی شده و از همان فرش کاسبی و مغازه راه انداخته است.


حکایت چهارم:

سید مهدی قوام یه روز از مجلس روضه داشته برمیگشته خونش که یهو یه چیزی توجهش رو جلب میکنه. می شنوه که یه شخص داره های های داد میزنه و گریه میکنه…..

میره جلو تر و میبینه که تو میدون شهر هیچ کاسبی نمونده به جز یه یخ فروش که داره داد میزنه: که آهای مردم بیایید یخ های منو بخرین،این همه سرمایه ی منه، سرمایه ام داره آب میشه و از بین میره…

وقتی سید اون صحنه رو میبینه همه یخ های اون مرد رو میخره و خودش هم میشینه کنار دست اون مرد یخ فروش شروع میکنه به گریه کردن…

مرد یخ فروش میپرسه شما چرا گریه میکنی؟

سید میگه تو با این کارت چه درسی به من سید مهدی دادی….. تو یخ هات داشت آب میشد این همه داد زدی گریه کردی…..

من چیکار کنم که عمرم آب شد….

تو گناه آب شد….

حکایت پنجم:

ایام فاطمیه بود . من در شمیران پای منبر سید می رفتم، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ده شب مراسم عزاداری بود، منبرش که تمام شد، برگشت به من گفت که فلانی! گفتم : بله، گفت: حالش را داری امشب برویم با همدیگر الواطی کنیم؟ من اول تعجب

کردم،گفتم: آقا شوخی تان گرفته؟ گفت : نه، امشب می خواهیم برویم الواطی، پول منبر را گرفتیم پولدار شدیم، حالش را داری بیا تا برویم؟ گفتم : آقا اگر شما بروید الواطی ،ما هم هستیم، چون شما اگر الواطی هم بروید، معصیت خدا نیست، ثواب و حسنات است.گفت: پس ماشینت را روشن کن برویم ، ماشین را روشن کردیم و نشست بغل دست ما و گفت: راست برو میدان بهارستان. با هم آمدیم میدان

بهارستان سابق،دیدم چند تا زن فاحشه گوشه و کنار میدان ایستاده بودند. یکی جوان تر بود، سید گفت : برو آن جوان تر را صدا بزن بیاد، ما رفتیم و دیدیم دختر جوانی است اشاره کردم: بیا، خوب ماشین هم داشتیم و فکر کرد ما هم اهل معصیت هستیم و راه افتاد امد دم در ماشین، همین که خواست در را باز کند و بنشیند، سید شیشه ماشین را پایین داد و دست کرد تو جیبش و پاکت پولش را در آورد و گفت: دخترم ! من ده شب برای مادرم زهرا علیها السلام منبر رفتم، این پول را امشب به عنوان پول منبر و روضه به من دادند،آدرسم را هم پشتش نوشتم، این پول را بگیر و به خانه ات برو و تا تمام نشده از خانه بیرون نیا، پولت هم که تمام شد، آدرس و تلفنم را هم نوشته ام . بیا من پول بهت می دهم، خرجی ات را می دهم، شوهرت می دهم، جهیزیه برایت تهیه می کنم، تو جوانی ، دخترم حیف است دامنت را از الان به معصیت آلوده کنی.

هر سخن از دل بر آید، لاجرم بر دل نشیند

من دیدم که این دختر منقلب شد،یک مرتبه اشک بر صورتش نشست و پاکت پول را گرفت: و گفت:

آقا به مادرتان زهرا علیها السلام دیگر گناه نمی کنم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۱
محسن حسینی

نظرات  (۱۲)

۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۲ خادم الحسین
سلام.
فرا رسیدن اعیاد شعبان بر شما مبارک باد...

با مطلبی در این باره به روزیم.

منتظر حضور گرم و نظرات زیبا و روح بخشِ شما.

اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعای فراوان
۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۴ سیدمحمدمهدی مرتضوی
با سلام خواهان تبادل لینک با شما هستم.شما هم اگر مایلید لینک وبلاگ مرا در وبلاگتان ثبت کنید بعد در وبلاگم بگوید تا من هم شمارا لینک کنم.

نام وبلاگ :تقدیم به رهبرم سید علی

آدرس:www.rahbaramali.blog.ir

منتظرتون هستم

یاعلی..........

واقعا عالی بود خدا خیرتان دهد
سلام دست شما درد نکنه
نوکراین جورسیدها باید شد
۱۳ مهر ۹۶ ، ۱۹:۴۱ بیبی سنتر
درود
۲۹ مهر ۹۶ ، ۲۱:۲۸ فاطمه منتظر
عااااااالی بود
غریق رحمت لایزال خداوند باشند سید مهدی های قوام چقدر جامعه ی ما به این شخصیت ها نیاز داره
خدایابنده ی هستم سرتاپاآلوده به گناه ومعصیت خودم که آبرویی ندارم وهرچی فکرمی کنم درطول عمرم نقطه روشن وبرجسته ی هم نیست ترسم ازاینکه اگربااین حالوروزم اجل بسراغم بیاددرآخرت چه وضع اسفناک وخوف انگیزی خواهم داشت روسیاهمنمیتونم به اولادفاطمه متوسل بشم چون روی اینکارراندارم قسمت میدم به امثال سیدمهدی قوام قسمت میدم به اولیاالله به کسایی که عزیزوبنده صالح توبودندکه موجبات تحول مراهم مهیاکنی قبل ازآنکه اجل بسراغم بیادودیرشود.
خدایاسیدمهدی قوامی راازاولادفاطمه برای تحولم برای نجاتم برسان مگرنگفتندکه ازمادربه بنده هات مهربانتری خب ثابتم کن من زندگی باعزت ازتومیخوام یاغی نبودم ونمیخوام یاغی باشم
۰۳ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۱۹ محمد یزدانی منش
سلام خیلی عالی بود ممنونم از زحماتتون
خواهشمندم لینک حقیر رو هم در سایتتون به نمایش بگذارید و به حقیر هم اطلاع بدید تا بنده هم آدرس شما رو در وبلاگم بگذارم ... فقط برای خدا و حجت خداوند امام زمان(عج) کار کنیم ان شاالله . وبلاگ حقیر در مورد تشرف یافتگان محضر امام رمان(عج) هست دوستداران امام عصر(ع) حتما مراجعه کنند بسیار کاربردی هست و خواهشمندم نظرات و پیشنهاداتتون رو بگذارید تا همه باهم در راستای مهدویت کار کنیم . انشاالله
آدرس سایت : www.rahbaramali.blog.ir
عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی